Βιταμίνη Κ: Πολύτιμη για την υγεία των οστών!

📍 Η διαιτητική πρόσληψη της βιταμίνης Κ: ✔️ Αυξάνει την πυκνότητα των οστών ✔️ Βελτιώνει την μικρο αρχιτεκτονική των οστών ✔️ Βοηθάει στην αποφυγή καταγμάτων. 👉Η βιταμίνη Κ απαντάται σε δύο κυρίως μορφές στην διατροφή μας, στην Κ1 και Κ2. 📍 Η Κ1 βρίσκεται: σε πράσινα φυλλώδη λαχανικά, σε φύλλα από παντζάρι, στο μπρόκολο, στο… …

📍 Η διαιτητική πρόσληψη της βιταμίνης Κ:

✔️ Αυξάνει την πυκνότητα των οστών ✔️ Βελτιώνει την μικρο αρχιτεκτονική των οστών ✔️ Βοηθάει στην αποφυγή καταγμάτων.

👉Η βιταμίνη Κ απαντάται σε δύο κυρίως μορφές στην διατροφή μας, στην Κ1 και Κ2.

📍 Η Κ1 βρίσκεται: σε πράσινα φυλλώδη λαχανικά, σε φύλλα από παντζάρι, στο μπρόκολο, στο κουνουπίδι, στα σπαράγγια 🥦🥒🥑
📍Η Κ2 βρίσκεται: σε μικρές ποσότητες στον κρόκο του αυγού, στα πλήρη γαλακτοκομικά, στα κίτρινα τυριά και σε κάποια κρέατα όπως στο χοιρινό και το κοτόπουλο.

📚 Μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο έδειξε ότι:

👉Η συγχορήγηση βιταμίνης Κ, για ένα έτος, σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες οδήγησε σε αύξηση της οστικής τους πυκνότητας , οδηγώντας σε καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με τη χορήγηση μόνο ασβεστίου και βιταμίνης D

🏹Ο σκοπός της κλινικής μελέτης ήταν:

🖍️Η εξέταση της επίδρασης της κατανάλωσης γαλακτοκομικών προϊόντων ( γάλα, γιαούρτι) εμπλουτισμένων με ασβέστιο, βιταμίνη D και βιταμίνη K για έναν χρόνο, όσον αφορά τον οστικό μεταβολισμό, σε μεταεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

🔦Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πρόσληψη βιταμίνης Κ οδήγησε σε :
✔️Αύξηση του οστικού μεταβολισμού και βελτίωση των δεικτών οστικής μάζας.
✔️Καταστολή των μηχανισμών καταστροφής του οστού.
✔️Αύξηση της οστικής πυκνότητας της οσφυικής μοίρας(Ο2-Ο4) της σπονδυλικής στήλης.

📚Πηγή: Kanellakis, S., et al. (2012). Changes in Parameters of Bone Metabolism in Postmenopausal Women Following a 12-Month Intervention Period Using Dairy Products Enriched with Calcium, Vitamin D, and Phylloquinone (Vitamin K1) or Menaquinone-7 (Vitamin K2): The Postmenopausal Health Study II. Calcif Tissue Int, pp.251–262.